Motion & Emotion

Istorie

Descoperiţi istoria companiei Peugeot

1810

Începutul istoriei de 200 de ani inovaţii Peugeot

Anul 1734 marchează începutul incursiunii familiei Peugeot în industrie prin naşterea lui Jean-Pierre Peugeot. Jean-Pierre a pus bazele unei afaceri de ţesătorie şi le-a lăsat succesorilor săi moştenire o fabrică de vopsele, o fabrică de uleiuri şi o moară.

În 1810, cei doi feciori ai lui Jean-Pierre, Jean-Pierre junior şi Jean-Frédéric, au fondat compania Peugeot Frères (fraţii Peugeot). Moara, care aparţinea lui Jean-Frédéric, au fost transformată într-o turnătorie de oţel.

În afară de faimoasa râşniţă de cafea, creată în 1840, familia Peugeot vine cu inovaţii şi în alte ramuri industriale, producând drujbe, resorturi şi rame pentru umbrele.

Mai mult de 200 de ani, numele Peugeot este sinonim inovaţiei şi diversităţii. Dovezi ale inovaţiilor pot fi găsite în domeniul maşinilor electrice şi motoarelor hibride, odată cu lansarea lui Peugeot iOn în 2010 şi a modelului 3008 HYbrid4 în 2012, în timp ce diversitatea derivă din activităţi care duc compania Peugeot dincolo de industria automobilistică, precum diviziile Peugeot Scooters, Peugeot Bikes şi Peugeot pepper mill, toate exponente ale calităţii superioare şi a inovaţiei franceze în întreaga lume.

1889

Armand Peugeot, o viziune franceză a unui vehicul cu motor

În 1889, fantastul Armand Peugeot determină compania să lanseze primul vehicul cu motor cu numele Peugeot: este vorba de Serpollet-Peugeot, un automobilcu trei roţi propulsat de un motor cu abur, fabricat în colaborare cu Léon Serpollet. În 1890, Armand Peugeot renunţă la abur în favoarea benzinei şi produce primul vehicul cu patru roţi de marcă Peugeot, cu propulsie pe benzină: Type 2, cu motor Daimler.

De la abur la benzină, de la mânere de ghidaj la volan, de la roţi la pneuri, colaborările strategice dezvoltate de Armand Peugeot cu Serpollet, Daimler şi Michelin au permis companiei să nu rămână în urma progresului tehnologic.

Punerea la punct a unor colaborări cheie reprezintă strategia Peugeot care s-a perpetuat de-a lungul secolelor şi au asigurat poziţia de jucător important pe piaţa automobilelor în ultimii zece ani. Parteneriatele cu Ford şi BMW au permis companiei Peugeot să dezvolte propulsoare puternice cu emisii joase de CO2, respectiv mai blânde cu mediul. Menţionăm motorul diesel HDi FAP, şi THP, VTI pe benzină. Astăzi Peugeot urmăreşte scopul de a accede pe noi pieţe auto prin semnarea unor acorduri cu producătorii chinezi de la Dongfeng şi Changan. În aşa mod, Peugeot rămâne fidel spiritului de colaborare şi concurenţă a lui Armand Peugeot.

1929

Peugeot 201 şi epoca maşinilor produse în masă

În 1929, Peugeot prezintă un model cu şase locuri, botezat 201, primul automobil care a folosit sistemul de numerotare în 3 vifre, cu zerou în mijloc, folosit până astăzi. Producţia în masă a modelelor 201 la uzina din Sochaux-Montbéliard, marchează trecerea Peugeot de la business-ul mic la producţia pe scară largă. Succesul extraordinary al modelului 201 a jucat rolul de catalizator la crearea primei game de maşini Peugeot, cu apariţia lui 301 în 1932, şi a 401 şi 601 în 1934. Înainte de cel de-al doilea război mondial, modelele 401, 301 şi 201 au fost înlocuite respectiv de 402 în 1935, de 302 în 1936 şi de 202 în 1938.

Trei piloni de bază ai Peugeot astăzi — sistemul de numerotare cu zerou în mijloc, dezvoltare unei game largi de modele şi succesiunea rapidă a generaţiilor pentru satisfacerea cerinţelor cumpărătorilor — toate au most preluate din anii ’30 ai secolului trecut.

În anul 2011, gama de noi modele Peugeot este compusă din descendenţi ai modelului 201 şi anume Peugeot 206+ şi Peugeot 207, care în primăvara lui 2012 au fost înlocuiţi de Peugeot 208. Peugeot 208 va completa generaţia a 8-a din care mai fac parte modelele 308, 308 SW, 308 CC, 508 şi 508 SW.

Odată cu lansarea lui 1007, Peugeot decide să dubleze numărul de zerouri pentru a facilita identificarea noilor modele precum Peugeot 4007 SUV, Peugeot 3008 Crossover şi Peugeot 5008 Monospace. Cu un zerou sau două în mijloc, gama de modele Peugeot va urma aceeaşi cale a inovării în anul 2012 prin lansarea a două modele cu propulsie hibridă: 508 RXH şi 3008 HYbrid4.

1953

Lansarea primului scooter Peugeot S55

Încă de la lansarea în 1882 a primei biciclete Peugeot, penny-farthing-ul „Grand Bi“ cu două roţi de dimensiuni net diferite, Peugeot a mai dat naştere multor modele remarcabile pe două roţi: tandemul, tricicleta, bicicletă de curse, motociclete, mopede şi scutere.

Aventura deplasării pe două roţi începe la uzina Beaulieu din Franche Comté, unde începând cu 1898 au fost fabricate câteva motociclete de succes. În 1953, compania a lansat primul scooter Peugeot, modelul S55. Prezent atât pe piaţa de mopede, Peugeot a înregistrat în anul 1974 recordul de vânzări cu 550 000 mopede comercializate, incluzând emblematicul Peugeot 103. în 1982 Peugeot şi-a făcut modelul SC/SX cu motoare de 80 cm3, primul scooter cu caroserie din masă plastică, în 1995 modelul Scoot’Elec, un pioneer în lumea scooterelor electrice, în 2002 modelul Elystar, primul scooter echipat cu ABS, şi în 2006 modelele Satelis şi Géopolis echipate cu motoare cu capacitate de la 125 până la 500 cm3.

În 2010, divizia Peugeot Motorcycles devine Peugeot Scooters şi începe comercializarea produselor sale în China. În 2011, Peugeot încă o dată revoluţionează transportul urban individual odată cu lansarea lui e-Vivacity, o nouă generaţie de scootere cu propulsie complet electrică, precum şi prima prezentare a scooterului în trei roţi Metropolis Project 400i la cel de-al 69-lea Salon Internaţional de motociclete din Milan.

Divizia Peugeot Scooters, un jucător important de pe piaţa transportului particular european de 113 ani, deţine titlul onorific de cel mai vechi producător de vehicule motorizate cu două roţi din lume. Astăzi, gama de scootere Peugeot consituie parte integră a serviciului de închirieri Mu by Peugeot, cu disponibilitate atât în decursul săptămânii cât şi în week-end.

1962

De la 404 Cabriolet la RCZ: eleganţa stilului Peugeot

Peugeot a fost primul producător care a oferit modele coupé-cabriolet disponibile maselor largi. În 1934, Peugeot Eclipse 401 şi 601 sunt vândute cu acoperiş retractabil metallic, rodul imaginaţiei stilistului Georges Paulin. Tradiţia modelelor coupé-cabriolet de marcă Peugeot a continuat şi după război odată cu lansarea lui 203 cabriolet la Salonul de la Parin în 1951, şi a modelelor 404 coupé şi cabriolet comercializate în 1962. Desenat de designerul Pininfarina, modelul 404 Cabriolet este considerat unul dintre cele mai frumoase maşini franceze ai anilor ’60 şi până astăzi rămâne un favorit a colecţionarilor.

În 2011, modele Peugeot coupe au continuat să fie un succes, gama incluzând 207 CC, 308 CC şi 407 Coupé, fără să uităm a menţiona Peugeot RCZ, lansat în primavera lui 2010. Din data lansării, peste 30 000 de RCZ au fost livrate în Europa. Modelul este de asemenea vândut în peste 80 ţări în întreaga lume.

1977

Peugeot câştigă cel de-al zecelea titlu Tour de France

În 1977, Peugeot câştigă cea de-azecea finală în Tour de France cu Bernard Thévenet. Acest număr record de victorii, inegalat până astăzi, confirmă locul Peugeot în sala gloriilor din ciclism. Peugeot a început drumul către legendă cu mult înainte, în 1886,când Armand Peugeot a forţat producţia în masă a „Grand Bi“, cunoscut şi ca penny-farthing, şi a bicicletelor cu lanţ. În 1904, Peugeot câştigă primul său trofeu Tour de France cu Louis Trousselier astfel punând începutul legendei în una din cele mai mari provocări sportive din lume.

Lansată în septembrie 2011 de divizia Peugeot Bikes, gama LEGEND reînvie şi modernizează modelele legendare care au ieşit victorioase în Tour de France.

Divizia Peugeot bikes doar aruncă o privire în trecut pentru a avea o viziune mai bună a viitorului. Divizia Peugeot Bikes îşi continuă călătoria către inovaţii şi atitudine, creând biciclete moderne pentru oraş, precum cele din gama ALLURE şi RS.

Astăzi, bicicleta reprezintă vârful de lance a anagajamentului Peugeot privind problema mediului, lansând pe piaţă modelul asistat electric E-bike, care printer altele, exprimă noul stil Peugeot. Cu gama DESIGN LAB şi seria limitată DL121, divizia Peugeot Bikes ţine să demonstreze ca este raţional a te inspira din trecutul ciclismului, totodată întruchipând viitorul.

1983

Peugeot 205: un număr magic

În 1983, Peugeot lansează modelul 205, după care în 1984 — legendarul 205 GTI. Cu modelul 205 Turbo 16 Peugeot a câştigat două campionate mondiale de raliuri în 1985 şi 1986. Mai mult de 5 milioane Peugeot 205 au fost fabricate înainte de a fi înlocuite în 1998 de Peugeot 206, care urma să depăşească acest record cu 6,5 milioane vehicule.

Succesul commercial al modelelor 205 şi 206 au permis companiei Peugeot sa creeze o strategie internaţională pentru activitatea. În 1998, Peugeot a semnat un accord cu statul Rio de Janeiro pentru construcţia uzinei din Porto Real, care urma să producă primele modele 206 în decembrie 2010. Peugeot 207, lansat în 2006, urma să devină cel mai vândut model în Europa din anul 2007.

Istoria de success a seriei 2 de la Peugeot va continua şi în 2012 cu lansarea noului Peugeot 208. Modelul 208, deşi fidel tradiţiilor modelelor 205, 206, 207, marchează reînnoirea gamei compacte Peugeot. Noul 208 simbolizează reînvierea Peugeot: un nou chip cu grilă „plutitoare“, un compartiment al şoferului optimizat completat cu touch screen, emisiile limitate de CO2 (87 g/km CO2 pentru motoarele Diesel şi 99 g/km pentru motoarele pe benzină). Modelul 208 are tot necesarul pentru a deveni, ca şi fraţii săi, un număr magic.

1999

Peugeot se alătură lupţii petru siguranţa mediului înconjurător

În 1999, Peugeot 607 este comercializat cu motor HDi dotat cu filtru de particule (FAP). Premieră absolută, FAP este un dispozitiv automat de reţinere a particulelor fine, eliminând 99,9% din particulele de funingine emise de motoarele diesel. De atunci, filtrele FAP au fost treptat adaugate pe toate motoarele HDi de la Peugeot. Acestea completează avantajele tehnologiei HDi în vederea unei protecţii mai bune a mediului înconjurător.

În acelaşi an, Peugeot lansează programul „Carbon Sink“ în Brazilia, colaborând cu Autoritatea forestieră naţionalaă a Franţei (ONF) şi o organizaţie neguvernamentală franco-braziliană. Scopul acestui programeste lupta cu efectul de seră. Zece ani mai tîrziu, programul s-a dovedit a fi un real success, fiind plantate peste 2 milioane arbori şi isolate 110 000 tone de CO2.

Astăzi, Peugeot continue inovaţiile în vederea reducerii emisiilor de CO2. În 2011, Peugeot lansează tenologia HDi micro-hybrid**, dotată cu un system Stop&Start* de generaşie nouă. Iniţial utilizată pe modelul 508, alte modele în curând au beneficiat de această tehnologie: precum 308 şi Partner Tepee, mai târziu 3008 şi 5008. Până în 2012, 30% din modelele Peugeot HDi vor beneficia de tehnologia e-HDi micro-hybrid. Peugeot şi-a pus scopul ambitios de a atinge cifra de 1 milion de maşini dotate cu tehnologia e-HDi până în 2013.

* Stop&Start: system de oprire si repornire automată a motorului. ** Tehnologia e-HDi permite reducerea consumului de combustibil cu 15% în comparaţie cu motoarele convenţionale şi asigură o durată de repornire a motorului cu 40% mai scurtă comparative cu sistemul de restart îmbunătăţit.
2009

Dublă istorică pentru Peugeot în cursa „24 Heures du Mans“

În 2009, divizia Peugeot Sport îşi consolidează prestigiul printr-o dublă istorică la cursa de anduranţă de la Le Mans, concurând cu modelul 908 HDi FAP. Această victorie a fost o recompensă pe măsură pentru pasiunea companiei Peugeot pentru sporturile cu motor.

În 1985 şi 1986, Peugeot devine campion mondial de raliuri cu modelul 205 Turbo 16. Peugeot îşi adjudecase şi titlul la raliul Paris-Dakar în 1987 şi 1988 cu modelul 205 T16, după care în 1989 şi 1990 cu modelul 405 T16.

În noiembrie 2011, Peugeot a înregistrat o altă dublă victorie în seria de anduranţă ILMC Endurance Championship din Zhuhai, China, concurând cu 908 HDi FAP.

Peugeot nu lipseşte nici din lumea fotbalului, golfului, tenisului, rugby-ului. Fondator în 1928 şi unicul acţionar al FC Sochaux-Montbéliard, Peugeot a câştigat două titluri de campion al Franţei, în 1935 şi 1938, si de Cupă a Franţei, în 1937 şi mai recent în 2007. Sponsor al Peugeot French Open de 14 ani, partener official al Lancôme Trophy până în 2003, Peugeot dintotdeauna a avut o atitudine deosebită către golf, astfel încât în 2010 a lansat turneul Peugeot RCZ Cup. Din 1989, Peugeot devine partenerul şi transportatorul official al campionatului de tenis French Tennis Open şi lansează ediţii limitate Roland-Garros, începând cu modelul 205 hatchback şi continuând cu 207 CC şi 308 CC.

În noiembrie 2011, după 15 de ani de sponsorizare a echiper de rugby Stade Toulousain, Peugeot lansa ediţia limitată 207 Stade Toulousain.

2012

200 ani de Peugeot

În anul 2010, cu ocazia împlinirii a 200 de ani a mărcii comerciale Peugeot, logo-ul îşi schimbă din nou înfăţişarea. Designerii Peugeot au creat un logo mai simplu şi mai dinamic. Noul leu corespunde în totalitate noii filosofii Peugeot „Motion & Emotion“. De jubileul de 200 de ani, Peugeot se autopropulsează în viitor: la Salonul Auto de la Geneva din 2010 compania va prezenta conceptual EX1 total electric, care urmează să doboare câteva recorduri de acceleraţie de pe loc.

Cu ocazia jubileului, Peugeot lansează vârful de gamă RCZ coupé, şi electromobilul urban Peugeot iOn. Mai mult, Peugeot îşi consolidează poziţile internaţionale prin lansarea modelului 408 în China, America Latină şi Hoggar în Brazilia.

Peugeot se ocupă nu numai de extinderea gamei de automobile, dar şi de servicii. Lansat în 2010, Mu By Peugeot oferă în chirie automobile scootere, biciclete şi accesorii, atât pe parcursul saptămânii, cât şi în week-end în cele mai mari oraşe ale Europei.

Cu ocazia împlinirii a 200 de ani de istorie şi inovaţii, Peugeot adduce automobilul în viitor prin acceptarea de noi provocări impuse de mediul înconjurător şi mobilitate. În aşteptarea vârfului de gamă 508 berlină în 2011, Peugeot se pregăteşte pentru noi provocări în 2012, lansând modelele 208, 3008 HYbrid4, 508 RXH şi 4008.